INFO Ciaokes, byekes 2016


Terwijl ik dit schrijf ben ik 1) lichtjes aan het suiker-OD'en op mijn stukje van de glutenvrije kerstboom van Best New Belgian Brand 2016 Generous en 2) extreem luid naar de (fantastische) soundtrack van Moana aan het luisteren. Als ik dus ietwat manisch overkom, u weet dat te plaatsen. Ik moet nog even nadenken hoe ik dit schrijven ga koppelen aan een relevante glutenvrije post, maar then again heb ik zonet een glutenvrij koekjesmerk vermeld so maybe I'm good. Bon, ik voeg hier nog een fotootje boven en we klappen er niemeer van.

2016 was een zot jaar, een mooi jaar, maar ook een ongelooflijk schijtjaar. In maart zat ik heel diep, zocht ik naarstig naar een nieuwe job en schreef ik over #Bruxellesmabelle na de gitzwarte ochtend in het hart van ons land. Elke geweldpleging, oorlogsdaad of terroristische aanslag dicht of ver maakt mij bang en intriest, maar sinds maart breken ze telkens nog iets meer een stuk van mijn (glutenvrij) peperkoeken hart. Onlangs werd daarbovenop het summum van incompetentie (pardon my French) als nieuw hoofd van de Verenigde Staten aangesteld en verloor ik mijn vertrouwen in onze wereld quasi volledig.

Gelukkig bracht 2016 ook een eerste keer skiën zonder beenbreuken en andere leuke citytrips, vrienden die trouwden en kersvers nieuw leven in de familie, een bijzonder fijne nieuwe job, een kennismaking met Zürich onder deskundige begeleiding van mijn zus en topdokter-in-spé, de veelbelovende verhuis naar het charmante Schaarbeek, een schitterend concert van Anderson .Paak op Pukkelpop, een ontroerend verrassingsfeest voor mijn 25e verjaardag, een warmste loop in Brussel en ontelbaar veel momenten met mijn lief, familie en vrienden die een meer dan welkome constante blijven in een wereld die almaar doller draait.

En toch, voor mij mag 2016 hier afronden. Ik ben klaar voor een jaar waarin kinderen niet onder stof en puin zitten maar vrolijk een boek kunnen lezen, mensen opnieuw gerust een vliegtuig kunnen nemen en gezellig een kerstmarkt of andere parade kunnen bijwonen. Want onze samenleving is schoon, onze samenleving is warm, onze samenleving is niet racistisch en onze samenleving kent liefde en draagt haar het hoogst in het vaandel. Be safe, stay safe, heel warme feesten en een bijzonder mooi nieuw jaar. Ciaokes byekes en tot in 2017!

Reacties