OVERZICHT Een kwarteeuw


Wat springt u dadelijk in het oog bij het aanschouwen van bovenstaande foto uit de oude doos? Mijn exquisite sense of style and fashion waarschijnlijk eerder niet, mijn kortpittig (mijn pc verandert dat woord systematisch in krottig - no need to be mean now) kapsel misschien, maar ook daar doelde ik niet op. Check die feestelijke taarten. "Waarom vandaag deze prachtige foto, Julie?" Wel, beste lezer, volgende week vier ik mijn kwarteeuw op deze wereld. Ik heb besloten u daarom te storen met enkele overpeinzingen bij deze mijlpaal. 7 zaken (want ik hou van het getal 7, vond 10 te zuur en 25 way out) waarvan ik hoop dat ik ze in mijn nieuwe levensjaar niet meer te vaak tegenkom. Spoiler: ik ben een stuk chagrijn. Do forgive me.

1. Mensen met een breed bereik die communiceren vele kilo's te zijn verloren na het overschakelen op een glutenvrij dieet. Worse yet: wanneer ze openlijk zondigen "want pizza is echt té lekker haha lol".
afbeelding via Google
2. Restaurantpersoneel dat het in Keulen hoort donderen wanneer ik vertel dat ik glutenvrij moet eten (of dat maar snel zegt dat alles gluten bevat).
afbeelding via Google
3. De teleurstelling bij extra brood met gluten of geen apart gebakken frietjes op restaurant.
afbeelding via Google
4. Restaurantpersoneel dat mij bij mijn keuze van een gerecht wijst op het feit dat er room in zit.
afbeelding via Google
5. 'De moeilijke' zijn wanneer het op spontaan uit eten gaan aankomt. Laat ik even deze kaart doorspitten en het personeel aan een kruisverhoor onderwerpen.
afbeelding via Google
6. Mensen die zich schuldig voelen wanneer ze pas te laat aan mijn intolerantie denken. Hetisokéhetisokéhetisokéhetisoké maarkhebweleenbeetjehonger.
afbeelding via Google
7. Feestgelegenheden waarop ik bij gebrek aan een casual pintje iets sneller dan de rest in de mood geraak. Edoch, birthdayplans right there.
afbeelding via Google

Reacties