CATCH OF THE DAY Orso (Antwerpen)

PIZZERIA ORSO
Grotebeerstraat 46
2018 Antwerpen
0497/061011
gesloten op maandag en dinsdag

Ik wil deize nacht in de stroate verdwoale, de honger nor pizza mokt men ziel amoureujs. Afgelopen vrijdag ben ik met mede-glutard, en onmisbare hulplijn toen mijn glutenvrije ontdekkingstocht nog maar begon, Karlien gaan eten bij de door Flair (ofte Flavi, zoals papa dat vroeger las) aangeraden pizzeria Orso in Antwaarepe. Ik wil bij dezer mijn excuses aanbieden aan de eenzame fietser die schijnbaar lichtjes gegeneerd was door mijn nemen van deze foto.

(c)YWG



We bestelden de witte pizza Orso (met buffalo mozzarella, parmezaan en Italiaanse ham) en de pizza Verdure (met tomaat, aubergine, artisjok, ...) met glutenvrije bodem en aten elk de helft - want zo'n ganse kaart bestellen vonden we lichtjes overdreven, maar ons eerste bezoek en mijn vlot S-parkeren tussen twee auto's in (ja ik ben er zo een) moesten wel beloond worden met een brede selectie. De pizza's werden recht uit de oven geserveerd en waren afgewerkt met verse rucola en olijfolie. Stoer als we zijn dronken we daar een echte Italiaanse aqua panna bij.

(c)YWG
Pizza Orso (boven) en Pizza Verdure (beneden)

We werden na het nuttigen van deze slices from heaven (en u gaat dit niet geloven maar ik overdrijf voor een keer eens echt niet) volledig loco in de coco (probeer dit misschien te lezen alsof Jani dat zegt, Jani kan alles cool zeggen) toen we ook nog eens aardbeientaart als dessert konden eten. THE MADNESS AND THE HAPPINESS AND THE CHEERFULNESS. We kwamen tot de conclusie dat de smaak van het zeer lekker gebak overeenkwam met die van broodpudding, terzijde latend dat geen van ons beiden ooit al echt broodpudding heeft geproefd. Maar we kunnen het wel goed uitleggen. Ik besef ook dat deze prachtige en haarscherpe foto van het aardbeiengebak iets was waar u halsreikend op zat te wachten.

(c)YWG

Bref, zalig en volledig glutenvrij gegeten onder het leidmotief  "kunnen we dan nu teruggaan naar het moment waarop we nog maar binnenkwamen en aan ons eten mochten beginnen?" We'll be back.

Reacties

Een reactie posten