CATCH OF THE DAY De Wingerd (Vorselaar)

RESTAURANT-BRASSERIE DE WINGERD
Vispluk 83
2290 Vorselaar
014/515013
gesloten op maandag en dinsdag
Website (doorklikken naar 'Suggesties') - Facebook

Nothing gets me like a restaurant that gets gluten free eating. Waar het gezicht van sommige obers nog steeds blank kan gaan bij het vermelden van de noodzaak tot een glutenvrije maaltijd en nog andere eetgelegenheden enthousiast aanbieden om de kaaskroketten door een wortel te vervangen en u in plaats van frietjes rijst te serveren (want dat is helemaal hetzelfde), snapt de Wingerd dat u en ik op restaurant geen last willen zijn en bovenal lekker en normaal willen eten. Op het menu: probleemloos aangepaste gerechten, een vlotte en open service (soms in de vorm van yours truly, jazeker) en glutenvrije vervangers om u tegen te zeggen - ook voor het dessert. Ik weet namelijk niet hoe dat bij u zit, maar ik hecht heel (heel heel heel) veel waarde aan dessert en there's only so much glutenvrije fruitslaatjes you can eat. Kleine nota: het is waarschijnlijk niet die Wingerd die u kent in dat dorp naast het uwe (de naam is relatief courant in de horecabusiness), maar de gelegenheid ligt in Vorselaar op een steenworp van de E34 (Lille) en de E313 (Herentals).


Afgelopen zaterdag at ik daar in hoogstaand gezelschap van zuslief, opa en mijn tante nonneke en ik laat u even meekwijlen op mijn glutenvrij menu.


aperitief: een BUSS gin met Orange Blossom & Lavender Tonic

hapje: een spiesje van tomaat, basilicum en mozzarella

voorgerecht: een scampi 'Wingerd' met pittig tomaatsausje en een glutenvrij
broodje

hoofdgerecht: een glutenvrije pasta pesto met parmezaan, zongedroogde
tomaatjes, rucola en een glutenvrije focaccia

nagerecht: een glutenvrije verwenkoffie met rijstpap, een vanillemascarpone
met kokoskoekje en een bolletje vanille-ijs op een frambozenkoekje,
afgewerkt met rode vruchten (invulling varieert)

Ook voor een casual croqueske, een focaccia of gewoon een glutenvrij terrasje kan u bij de Wingerd terecht. Lactosevrij eten is overigens ook geen probleem en er is zelfs suikervrij ijs in de aanbieding. Reserveert u alvast?

Reacties