KEUKEN Celiac in Wonderland. Mag het ook lekker zijn?

Ter ere van de meimaand van glutenintoleranten (en andere uitermate interessante herdenkingen ende memorabele evenementen) heb ik besloten tien van mijn favoriete glutenvrije lekkernijen met u te delen. Glutenvrije musthaves, als het ware. Naast de recepten waar ik u hier en hier reeds mee heb proberen te verblijden, is het namelijk ook interessant om (semi) uit het vuistje iets glutenvrij te kunnen nuttigen. Ik weet overigens niet waar mijn plots hernieuwde obsessie voor Alice in Wonderland vandaan komt (hence, het thema van dit staaltje hoogstaande internetlectuur) maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met het random zoeken naar leuke dingen terwijl mijn consolidatiehandboek om aandacht schreeuwt. Ik denk dat ik voor alles enthousiast te maken ben nu.




afbeelding via disneyinmyblood.tumblr.com


ONTBIJTMATERIAAL. “Why, sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast.”

Niets zo gemakkelijk als 's morgens opstaan, een scheut havermout in een tas te doen met wat water en/of melk bij en het vervolgens te laten imploderen in de microgolf. Desalniettemin, een economisch en lekker (met bruine suiker of een fruitje) ontbijt waar je tot de middag mee doorkomt.

De Bakery on Main granola is heerlijk in combinatie met yoghurt. Volgens mij zou u er na een dagelijkse consumptie een extra jeansmaat aan overhouden, maar dat neemt niet weg dat ze zeker het vermelden waard is.

ZOETE ZONDE (NOT). “Yes, that's it! Said the Hatter with a sigh, it's always tea time.” 

Van alle koeken en gebakjes, mis ik Lotus speculaas denk ik nog het meest. De speculaasjes van the king of generostity kunnen deze pijn nog het best verlichten, maar ook de andere Generousfiguren helpen mij de algemene koekdeprivatie te overbruggen.

Iets tussen een speculaasje en een good old granenkoek en bovendien rijk aan vezels en niet ongelooflijk fattening (denk ik hoop ik pakt van wel).


 
afbeelding via rebloggy.com

LUNCH. “Jam tomorrow and jam yesterday, but never jam today.”

Als het u niet stoort om keer op keer het gevoel te hebben dat u uw tanden hieraan zult verliezen, zijn deze crackers naar mijn mening bij de lekkerste in hun soort.

Hands down, het beste voorverpakte brood dat er op de Belgische glutenvrije markt te vinden is. Op de Belgische glutenvrije markt die ik ken te vinden is.

APERO-DINNER. I’m sorry, but I must eat something.”

Glutenvrije paprikachips. We verstaan mekaar.

afbeelding via rebloggy.com

Ik heb afgelopen weekend na twee jaar opnieuw een (goed gevulde) loempia gegeten die begot ‘zoals echt' smaakte. Ik was geroerd. (Maar ik ben snel geroerd.)

AFSLUITER. “Begin at the beginning, the King said very gravely, and go on till you come to the end: then stop.” 

Bier van Mongozo en Brunehaut.

Ik weet niet meer hoe het echte gerstenat smaakt, maar het Premium Pilsener mongolenbier – as those who love me so sweetly call it – van Mongozo en de drie glutenvrije Brunehautse varianten kunnen mij ten sterkste bekoren. Noteer het alvast voor uw volgende celebratie.

afbeelding via daniboff.tumblr.com

Zijn er dingen die u graag glutenvrij consumeert, maar die hier schandaligerwijs ontbraken (waardoor u van stomme verbazing uw bureaustoel bent afgedonderd)? Laat het mij weten!


Reacties