INFO Uitstelgedrag

Ik ben een uitsteller, hoe u het ook moge draaien of keren. Een thesis schrijven? Ik begin er morgen aan. Iets eten of, nog intenser, avondeten koken? Zo veel werk en geen inspiratie, ik eet een andere keer wel warm. Om een nieuw glutenvrij brood gaan? De Colruyt is zéker 1,6 kilometer van mijn Leuvense woonst, dus u begrijpt dat ik een zulk traject ook slechts na danige heroverweging zal uitvoeren. In deze kleine en seemingly op niets slaande inleiding heb ik subtielerwijs twee concepten aangekaart die ik in deze blog wil verhelpen. (Ik ben een verdoken genie.) Het thesis-schrijven aspect is voor mezelf, als ik dat op zo veel mogelijk sociale media vermeld, ga ik misschien eindelijk terdege in gang schieten. De verdere hersenspinsels, voedingsinspiratie en -localisatie zullen u mogelijk en hopelijk interessanter lijken.



Inspiratie om te koken haal ik normaliter uit vele hoeken, waar de meest voorkomende bron mijn - en dat geniaal exemplaar van zuslief - hoofd is. Echter, daarnaast zijn er zo veel meer fora waar u als glutenintolerant persoon (misschien moet ik ons 'gp's' gaan noemen, klinkt dat niet gewaaaldig exclusief?) eens kan rondneuzen. Allereerst is daar een geniale blog die een schitterend boek is geworden, Gluten is my Bitch van April Pevetaux, uitermate herkenbare rantings en een heleboel recepten. Dankzij de recentste uitgave van onze teergeliefde Leuvense ket kan u tegenwoordig samen met uw glutenetende familie of vrienden een recept op tafel toveren dat niet volledig 'speciaal', 'rijstbloem' of 'kleverige maispasta' schreeuwt. Daarnaast zijn er heel wat apps en Pinterest-boards zoals bijvoorbeeld, ik zeg zo maar iets, top of my head, die van yours truly die voor een significante hongerverhoging kunnen zorgen.

Om brood en, in het algemeen, glutenvrij voedsel gaan is niet altijd een simpele onderneming als gp. Ik ben een beetje met mijn gat in de boter gevallen, vergeeft u mij het zwakke broodgerelateerde mopje, als het op brood aankomt. Mijn tante met broodmachine bakt namelijk wekelijks een vezelrijk exemplaar voor mij. Meestal is het echter aan u om naarstig als ridder op queeste te gaan, in search of een zaak met glutenvrij brood en andere eetbare producten. De laatste tijd is dit uiteraard enorm vergemakkelijkt, maar het blijft, zeker wanneer u pas gediagnosticeerd bent, zoeken. Schar, de meest bekende fabrikant van glutenvrije producten, heeft daar iets op gevonden in deze 21ste eeuw van virtualiteiten en slimme telefoons. Hun locatiegevoelige app, Glutenfree Roads, geeft u met een simpele klik op de knop de dichtstbijzijnde geregistreerde zaken met glutenvrije producten. Deze app is ook bijzonder handig op verplaatsing, in het buitenland staan ook steevast glutenintolerantie-vriendelijke eethuizen en restaurants aangegeven.

Naast de hierboven vermelde zaken zijn er uiteraard nog andere fora en apps die uw levenskwaliteit kunnen verbeteren, maar dit zijn diegene waar ik in mijn tweejarige ervaring al het meest aan heb gehad. Misschien waren ze ook (al) nuttig voor u, althans voor u deze allesomvattende (ahem) blog kende.

Een van de volgende keren praat ik over mijn diagnosestelling en probeer ik u te verblijden met een receptje van een frisse maaltijdsalade of een romige pasta. For now verlaat ik u, TGIF en de avond is nog jong dus maak het u gemakkelijk, zet een koffie en neem u er een - want iets lekkers verdient u altijd - heerlijke macaron bij.

(c)youngandwildandglutenfree.blogspot.be(c)youngandwildandglutenfree.blogspot.be

(c)youngandwildandglutenfree.blogspot.be(c)youngandwildandglutenfree.blogspot.be


Reacties